Петр и Феврония

День Петра и Февронии в 2024 году

День памяти святых благоверных Петра и Февронии Муромских отмечается православной Церковью дважды в году — в воскресенье, предшествующее 19 сентября, в честь перенесения мощей (в 2024 году — 17 сентября) и 8 июля в день их праведной кончины.

Являя нам пример идеальной супружеской жизни, христианской любви и преданности, святые Петр и Феврония считаются покровителями православной семьи и брака. День их памяти совпадает с общенациональным праздником — Днем семьи, любви и верности.

Господь свёл эту чету удивительным образом. Брат муромского князя Петр, заболев тяжким недугом, отправился на поиски лекаря в Рязанские земли. Там он встретил Февронию. Девушка согласилась исцелить князя при условии, что он станет её мужем. После своего выздоровления Петр сдержал обещание и взял Февронию в жены.

За свою земную жизнь святая чета показала невероятную преданность друг другу. Все радости и невзгоды они привыкли делить пополам. Даже когда муромские бояре взбунтовались против княжны из крестьянского сословия и потребовали у князя отказа от престола, Петр не оставил Февронию и вместе с ней покинул город. Вскоре после их ухода начались распри и смута, сам народ попросил князя вернуться и занять место законного правителя.

Перед смертью по благочестивому обычаю супруги приняли монашеский постриг с именами Давид и Ефросиния. Святые Петр и Феврония скончались в один день. Они завещали положить их в один гроб, который давно для себя приготовили. И по сей день мощи муромских чудотворцев покоятся в общей раке.

Повесть о Петре и Февронии

«Повесть о Петре и Февронии» — памятник древнерусской литературы, в котором повествуется о жизни святых благоверных князей Петра и Февронии Муромских. Автором повести является известный писатель середины XVI века священник Ермолай (в монашестве Еразм).

После причисления Петра и Февронии к лику святых на Московском церковном соборе 1547 года Ермолаю было поручено написать житие новых муромских чудотворцев. В качестве источника автор опирался на устные народные предания, что усилило в «Повести» сказовый элемент и сделало её совершенно не похожей на произведения житийной литературы того времени. Учитывая этот момент, повесть не считается исторически достоверным рассказом о жизни святых. Однако, она безусловно передает суть взаимоотношений святых супругов.

Сюжет повести стал одним из самых популярных на Руси. Текст произведения распространялся в огромном количестве списков. До наших дней их дошло более 300.

Содержание «Повести о Петре и Февронии»

В городе Муроме правил князь Павел, и был у него брат Петр. К жене Павла стал являться дьявол в облике змея, чтобы соблазнить её на блуд. Посторонним людям змей виделся в образе Павла, и только княгиня знала, кто же он на самом деле. Не в силах это терпеть, она все рассказала мужу. Князь Павел попросил жену выпытать у змея, от чего он погибнет. Ответ был таков: «Смерть моя от Петрова плеча, от Агрикова меча».

_________________55d1f47f6fc51

Желая помочь своему брату, Пётр стал искать Агриков меч. Однажды во время молитвы в храме Воздвижения Честного и Животворящего Креста Господня ему явился отрок и указал на щель в алтарной стене. В ней и лежало заветное оружие.

В тот же вечер Петр, побеседовав с братом, отправился в покои княгини. Каково же было его удивление, когда он застал у неё князя Павла. Быстро сообразив, что это и есть лукавый змей, Пётр начал сражаться с ним. Змей погиб, но кровь из его раны обрызгала князя с ног до головы, все его тело покрылось болезненными язвами и струпьями.

Никто не мог излечить Петра. В поисках лекаря он велел отвезти себя в Рязанскую землю, где повстречал дочь древолазца бортника (добывающего дикий мед) — Февронию. Она была очень мудрой девушкой, обладала даром прозорливости и исцеления. Феврония согласилась исцелить Петра, только если он станет её мужем. Петр пообещал жениться на ней, но в душе был смущён тем, что эта девушка — простолюдинка, и решил не сдерживать своего обещания. Вскоре болезнь возобновилась и князь снова приехал к Февронии. Она излечила Петра, и он взял её в жены.

После смерти своего брата Павла Петр стал править в Муроме. Но надменные бояре не захотели принимать его жену, которая была не княжеского происхождения, и потребовали супругов покинуть город. Петр и Феврония приняли своё изгнание со смирением и отплыли на двух лодках по Оке.

Вскоре после этого в Муроме началась кровавая борьба за княжеский престол. Это посеяло раздор и смуту в городе. Тогда бояре, уже не смущаясь крестьянским происхождением Февронии, были вынуждены попросить князя с женой вернуться и продолжить своё правление.

Достигнув преклонных лет, по благочестивому обычаю Петр и Феврония приняли монашество с именами Давид и Ефросиния. Будучи разделены монастырскими стенами, они просили у Бога единовременной кончины. Супруги завещали положить их в один гроб, который они давно для себя приготовили.

Господь послал им то, о чем они просили у него в молитвах — благоверные князья скончались в один и тот же день, в один и тот же час.

Посчитав непристойным хоронить монаха и монахиню в одном гробу, супругов похоронили отдельно друг от друга. Однако на следующий день их тела чудом оказались рядом. Тогда стало понятно, что на это есть особое Божье благословение, и никто не дерзнул разлучать их вновь.

Памятник Петру и Февронии

Святые Петр и Феврония являются покровителями православной семьи и брака. С установлением в 2008 году Дня семьи, любви и верности, который совпадает с днём памяти святых супругов, количество памятников им значительно увеличилось. Скульптурные композиции устанавливаются в рамках программы «В кругу семьи».

Петр и Феврония. Село Жайск
Петр и Феврония. Село Жайск. Фото Ширяевых Игоря и Ларисы, проект «Интересный мир».

Программа была создана в 2004 году по благословению Святейшего Патриарха Алексия II. Её деятельность направлена на укрепление института семьи в нашей стране.

На сегодняшний день памятники святым Петру и Февронии установлены в более чем 20 городах России, среди которых Сергиев Посад, Ярославль, Екатеринбург, Сочи, Новосибирск, Иркутск и другие.

Один из первых памятников святым Петру и Февронии был установлен на их Родине — в Муроме около местного здания ЗАГСа. Композиция носит название «Союз любви — мудрый брак». Согласно местной традиции, молодые люди в день бракосочетания приезжают в это место, чтобы попросить благословения у святых, чья супружеская жизнь, исполненная любви, преданности и доверия, является примером для подражания.

Монастырь Петра и Февронии

Свято-Троицкий женский монастырь в Муроме — место, где сегодня покоятся мощи святых благоверных князей Петра и Февронии. Каждый день тысячи паломников приезжают сюда, чтобы поклониться святым супругам — покровителям православной семьи и брака, и помолиться им о помощи в решении проблем в личной жизни.

По воскресным дням у открытой раки с мощами Петра и Февронии совершается водосвятный молебен с чтением акафиста.

Мощи святых были перевезены сюда в 1992 году. Во времена советской власти они хранились в Благовещенском мужском монастыре, а до 1921 года — в Рождественском соборе города Мурома.

9

Свято-Троицкий монастырь возведён в середине XVII века на деньги состоятельного купца. На месте построенной в XIV веке деревянной церкви Святой Троицы был воздвигнут Троицкий собор. Рядом с ним на одном фундаменте были построены Казанская надвратная церковь и колокольня. Окончательно ансамбль монастыря сформировался в XIX веке, когда были достроены келейные корпуса, каменная ограда и здание церковно-приходской школы.

С приходом совестной власти монастырь был закрыт, но не был разрушен — считался памятником архитектуры и охранялся государством. Богослужебная и монашеская жизнь здесь возобновилась в 1991 году.

Храм Петра и Февронии в Муроме

Святых благоверных князей Петра и Февронию глубоко почитают не только на их Родине — в городе Муроме, но и далеко за её пределами. Они являются покровителями православной семьи и брака. Почти в каждом храме есть икона с изображением святых супругов, а в некоторых городах в их честь освящены и сами храмы.

0_11c001_aa0758ac_orig

И все же главным храмом, с которым, прежде всего, ассоциируются имена святых Петра и Февронии — это Троицкий собор Свято-Троицкого монастыря в Муроме. Здесь покоятся их мощи. Ежедневно тысячи паломников приезжают в монастырь, чтобы поклониться святым угодникам Божиим и помолиться им о семейном благополучии.

В Троицком соборе по воскресным дням у открытой раки с мощами святых Петра и Февронии совершается водосвятный молебен с чтением акафиста.

Мощи святых были перевезены в Троицкий собор в 1992 году. В советское время они хранились в Благовещенском мужском монастыре, а до 1921 года — в Рождественском соборе города Мурома.

Молитва Петру и Февронии

О, велицыи угодницы Божии и предивнии чудотворцы, благовернии княже Петре и княгине Февроние, града Мурома предстатели, честнаго брака хранители и о всех нас усерднии ко Господу!

Вы во дни земнаго жития вашего образ благочестия, христианския любве и верности друг ко другу даже до гроба явили есте и тем законное и благословенное супружество прославили есте.

Сего ради к вам прибегаем и молимся со усердием крепким: принесите за нас, грешных, святыя молитвы ваша ко Господу Богу, и испросите нам вся благопотребная душам и телесем нашим: веру праву, надежду благу, любовь нелицемерну, благочестие непоколебимое, в добрых делех преуспеяние, наипаче же союзом брачным сочетавшимся даруйте молитвами вашими целомудрие, друг ко другу любовь в союзе мира, единомыслие душ и телес, ложе ненаветное, пребывание незазорное, семя долгожизненное, о чадех благодать, домы исполнены благостыни и в жизни вечней неувядаемый венец славы Небесныя.

Ей, чудотворцы святии! Не презрите молитв наших, со умилением вам возносимых, но будите приснии заступницы наши пред Господем и сподобите нас предстательством вашим спасение вечное получити и Царствие Небесное наследовати, да славословим неизреченное человеколюбие Отца и Сына и Святаго Духа, в Троице покланяемаго Бога, во веки веков. Аминь.

Акафист Петру и Февронии

Кондак 1

Избраннии чудотворцы и велицыи угодницы Господни, гра­да Мурома заступницы и
приснии о ду­шах на­ших молитвенницы, святии бла­го­вер­нии княже Петре и княгине
Февроние! Пе­ние похвальное вам при­но­ся­ще, мо­лим вы усерд­но: яко имущии
дерз­но­ве­ние ко Гос­по­ду, пред­ста­тель­ством вашим от вся­ких бед нас
свободите, и на­след­ни­ки Царст­вия Не­бес­на­го нас соделайте, да зо­вем вам
ра­дост­но: Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре и Февроние.

Икос 1

Ангели земнии и человецы небеснии во­ис­тин­ну явистеся, блаженнии Петре и
Февроние, от юнос­ти вашея чистую со­весть имущии к Бо­гу, и доб­ре во бла­го­чес­тии
и чис­то­те вку­пе пожившии, нам же оставльшии в пример подражания жи­тие ваше
бо­го­угод­ное, ему­же чудя­щеся и чу­де­сы вашими оза­ряе­ми, зо­вем вам гласы
хвалебными си­це: Радуйтеся, от юнос­ти вашея Хри­ста возлюбившии и Тому от ду­ши
поработавшии; радуйтеся, це­ло­муд­рия хранители и ду­шев­ныя и те­лес­ныя чис­то­ты
рачители. Радуйтеся, ду­ши ваша и телеса на зем­ли в обиталище Ду­ха Свя­та­го
уготовившии; радуйтеся, ис­пол­нен­нии пре­муд­ро­сти и ра­зу­ма бо­жест­вен­на­го.
Радуйтеся, яко во пло­ти, яко безплотни, вку­пе пожисте; радуйтеся, яко равноангельную
честь достойне приясте. Радуйтеся, яко от зем­ли на Не­бо преидосте и та­мо со Ан­ге­лы
Тро­ице предстоите; радуйтеся, яко со безплотными лики трисвятую песнь Ей
воспеваете. Радуйтеся, на Не­бе­си и на зем­ли от Гос­по­да прославленнии; радуйтеся,
обретшии вечное всесветлое место упокоения. Радуйтеся, гра­да Мурома со­кро­ви­ща
пребогатая; радуйтеся, источницы неистощимии чу­дес. Радуйтеся, святии и преславнии
чудотворцы Петре и Февроние.

Кондак 2

Ви­дев князь Петр в возвратной бо­лез­ни своей, зна­ме­ние гне­ва Бо­жия, за
неисполнение обета сво­его, пояти в супруги се­бе премудрую Февронию, потщася
сие исполнити и сочетася с нею браком законным. Оба­че и в супружестве целомудренно
и богоугодно пожисте, блаженнии, имуще едину мысль во двою те­лу, еже
благоугождати Бо­гу; тем­же вы­ну поете Ему ны­не со Ан­ге­лы песнь: Алли­луиа.

Икос 2

Ра­зу­мом богопросвещенным свы­ше одареннии, Петре и Февроние святии, лю­бовь
и ми­ло­сер­дие к бедным и си­рым явисте, обидимым и безпомощным заступницы бысте,
и иными добродетельми мно­ги­ми украсисте княжение свое земное. Се­го ра­ди во­пи­ем
к вам си­це: Радуйтеся, блаженнии и треблаженнии, в боголюбии пожившии и благоверие
сохраншии; радуйтеся, ми­лос­ти и со­стра­да­ния преисполненнии. Радуйтеся, без­по­мощ­ных
скории помощницы; радуйтеся, пе­чаль­ных блазии утешители. Радуйтеся, си­рот и
вдо­виц кормители; радуйтеся, су­щих в бе­дах предстатели. Радуйтеся, бо­лез­ней
ду­шев­ных и те­лес­ных искуснии целители; радуйтеся, скорб­ных сер­дец
радостотворнии посетители. Радуйтеся, лю­бовь вашу к Бо­гу, лю­бо­вию к ближним
сво­им показавшии; радуйтеся, княжение ваше земное праведно и богоугодно содержавшии.
Радуйтеся, кня­зей пра­во­слав­ных по­хва­ло и гра­да Мурома утвер­жде­ние; радуйтеся,
всея зем­ли Российская за­ступ­ле­ние. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы
Петре и Февроние.

Кондак 3

Си­лою бла­го­да­ти Бо­жия укрепляемь, блаженне княже Петре, восхотел еси па­че
оставити град отечества тво­его и княжение Муромское, не­же бракоразвестися с
премудрою Феврониею по настоянию гордых боляр тво­их. Се­го ра­ди Бог тя прослави
и со­тво­ри, да темиже боляры возвращенный вку­пе с супружницею твоею, на престоле
княжения Муромскаго па­ки утвердился еси, нам же пример хранения закона Бо­жия
показуеши подвигом тво­им, да подражающе те­бе в святости хранения соуза брачнаго,
вос­пе­ва­ем подвигоположнику Хри­сту: Алли­луиа.

Икос 3

Имуще попечение о лю­дех сво­их, преблаженнии Петре и Февроние, неусыпно
подвизастеся ко благу их, бла­го­чес­тие насаждая, не­чес­тие искореняя и вражду
умиротворяя. Тем­же и Гос­подь, ви­дя та­ко­выя под­ви­ги ваша, зем­лю Муромскую
плодоносием благослови и мир глубок княжению вашему да­ро­ва, под­ви­зая лю­ди
ваша бла­го­дар­ствен­но вос­пе­ва­ти вам си­це: Радуйтеся, угодницы Божии, жи­тию
ве­ли­ких свя­тых сопричастницы; радуйтеся, правителие предобрии, лю­ди муромския
ко спа­се­нию путеводившии. Радуйтеся, хри­сти­ан­ска­го бла­го­чес­тия блюстители;
радуйтеся, нестроения, раздоров и вся­ка­го не­чес­тия искоренители. Радуйтеся,
супругов хри­сти­ан ко благочестному жи­тию наставницы; радуйтеся, це­ло­муд­рия
и воз­дер­жа­ния супружеская образи преизящнии. Радуйтеся, пра­вед­на­го суда
рачители; радуйтеся, немздоимства и безкорыстия ревнители. Радуйтеся, свя­тых
ца­рей Константина и Елены доб­ро­де­те­лей стяжатели; радуйтеся, равноапостольнаго
князя Владимира и блаженныя княгини Ольги достойнии преемницы. Радуйтеся, двоице
пречестная и благое сочетание, лу­ча­ми чу­дес немерцаемо сияющии; радуйтеся,
отечества вашего пресветлии светильницы. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы
Петре и Февроние.

Кондак 4

Буря скор­бей и на­пас­тей, воздвизаемая злобою ми­ра се­го, не ослаби креп­кую
люб­ве вашея яже к Бо­гу, Петре и Февроние блаженнии, но па­че нау­чи вас
благоискусно отражати разжженныя стрелы ис­ку­ше­ний диа­воль­ских: вы бо оболкшеся
в броню ве­ры Хри­сто­вы, в ми­ре глу­бо­це преидосте многомятежную пучину житейскаго
моря, и достигосте в тихую пристань спа­се­ния, к ней­же и нас мо­лит­ва­ми вашими
приведите, да вку­пе с вами по­ем Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 4

Слы­шав­ше ближнии и дальнии благочестное жи­тие ваше, бла­го­вер­нии Петре
и Февроние, про­сла­вля­ху человеколюбца Бо­га, да­ро­вав­ша­го вам кре­пость
на вся дела бла­гая, ими­же яко лу­ча­ми пресветлыми, просияете в оте­чест­ве вашем,
иде­же и доныне име­на ваша честны, и под­ви­ги ваша воспеваются похвалами си­ми:
Радуйтеся, двоице пре­свет­лая, Бо­гом совокупленная; радуйтеся, све­том благочестнаго
жи­тия вашего, яко светила богосветлая, просиявшии. Радуйтеся, милостынею и мо­лит­ва­ми
Не­бес­ное Царст­вие стяжавшии; радуйтеся, смирением и пощением вечное бла­жен­ство
улучившии. Радуйтеся, яко мзда ваша многа на Небесех есть; радуйтеся, яко ра­дость
ваша вечна во свет­лос­тех свя­тых. Радуйтеся, раби Хри­сто­вы возлюбленнии; радуйтеся,
свя­тых всех приснии друзи. Радуйтеся, звезды непрелестнии, путь супружескаго
жи­тия богоугоднаго вер­но указующии; радуйтеся, облацы росоноснии, зной страс­тей
и не­чес­тия прогоняющии. Радуйтеся, Бо­жи­их ми­лос­тей и щед­рот нам податели;
радуйтеся, отечества вашего укра­ше­ние неотъемлемое. Радуйтеся, святии и преславнии
чудотворцы Петре и Февроние.

Кондак 5

Богопросвещеннии светильницы бла­го­чес­тия и предивнии чудотворцы Петре и
Февроние, Бо­га от всея души возлюбивше, вся заповеди Его сохранисте; тем­же и
Хрис­тос, яко солн­це и луну пресветлыя, по­ка­за вас, преблаженнии, чу­дес многих
за­рею озаряющия область Муромскую и всю стра­ну Рос­сий­скую, прославив не­тле­ни­ем
свя­тыя и многоцелебныя мо­щи ваша, к нимже при­па­даю­ще, по до­стоя­нию убла­жа­ем
вас и вы­ну бла­го­дар­ствен­но по­ем див­но­му во свя­тых Сво­их Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 5

Ви­дев­ше жи­тие ваше пра­вед­ное и щед­ро­ты ваша, лю­дие муромстии славляху
вас, сво­их правителей милостивых, бла­го­вер­нии Петре и Февроние, вы же сми­ре­ние
ис­тин­ное возлюбивше и похвалы человеческия небрегше, гордынею неуязвлени пребысте,
и тем показасте нам об­раз вышшаго сми­ре­ния, ему­же поучаяся, с лю­бо­вию во­пи­ем
вам та­ко­вая: Радуйтеся, сла­ву человечу ни во что же вменившии; радуйтеся,
сми­ре­ние Хрис­то­во усерд­но возлюбившии. Радуйтеся, за­по­ве­дей Гос­под­них
вернии исполнители; радуйтеся, учения Евангельскаго истиннии последователи. Радуйтеся,
раби Бо­га Выш­ня­го, волю Его сотворшии; радуйтеся, ве­ру Христову до кон­ца
соблюдшии. Радуйтеся, хри­сто­име­ни­тым лю­дем бла­го­чес­тия учители; радуйтеся,
хотящих богоугодно жити богомудрии наставницы. Радуйтеся, мо­лит­ва­ми вашими
спасающии нас от вся­ких бед; радуйтеся, вся бла­гая про­ше­ния на­ша исполняющии.
Радуйтеся, в не­ду­зех страждущих благодатнии врачеве; радуйтеся, милостивии
стра­ны Муромския покровителие. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре
и Февроние.

Кондак 6

Проповедницы ве­ры пра­во­славныя и ревнители бла­го­чес­тия не сло­вом токмо,
но всем жи­ти­ем сво­им бысте во гра­де Муроме, прехвальнии Петре и Февроние; тем­же
и свя­тая Цер­ковь достойне почитает под­ви­ги и тру­ды ваша, ими­же трудистеся
во сла­ву Бо­га Выш­ня­го, немолчно воспевая Ему: Алли­луиа.

Икос 6

Возсиясте во гра­де Муроме све­том добродетельнаго жи­тия вашего, яко звезды
богосветлыя, преблаженнии Петре и Февроние, и па­мять ваша в нем с похвалами до
днесь, яко и по смер­ти своей не престаете озаряти нас, многая чу­де­сы совершающе,
и теми светлую зарю без­смер­тия нам от мо­щей ваших возсиявающе, да убла­жа­ем
вас благохвалениями сицевыми: Радуйтеся, чина и уставов свя­тыя Церк­ве вернии
хранители; радуйтеся, служителей ол­та­ря Гос­под­ня благоговейнии почитатели.
Радуйтеся, бла­гих обычаев и пре­да­ний святоотеческих ревнители; радуйтеся, обычаев
злых и суемудрий языческих искоренители. Радуйтеся, суды нелицеприятны лю­дем вашим
творившии; радуйтеся, суды ваша с ми­лос­тию соединившии. Радуйтеся, кротцыи и
незлобивии последователи Хри­сто­вы; радуйтеся, злобу добром препобеждавшии. Радуйтеся,
не­тле­ния благоухающии цвети; радуйтеся, без­смер­тия немерцающии лучи. Радуйтеся,
на зем­ли ве­ли­чи­ем чу­дес блистающии; радуйтеся, на Не­бе­си со Ан­ге­лы Бо­га
славящии. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре и Февроние.

Кондак 7

Хо­тяй человеколюбец Гос­подь яви­ти в жи­тии вашем, Петре и Февроние, об­раз
назидания не токмо лю­дем мирским, но и ли­ком иноческим, вну­ши вам в ста­рос­ти
маститей оставити сла­ву княжения зем­на­го, и восприяти об­раз иноческий, в нем­же
подвизастеся доб­ре пос­том, бде­ни­ем и мо­лит­вою, вос­пе­ваю­ще непрестанно
Триединому Бо­гу ангельскую песнь: Алли­луиа.

Икос 7

Новую бла­го­дать Бо­жию во иночестем пострижении приемше, преподобнии, новыми
подвигами украсисте равноангельное жи­тие ваше и та­ко сугуб плод совершенства
духовнаго Хри­сту принесосте, и мзду пре­по­доб­ных достойне от Не­го восприясте.
Поминая убо таковую рев­ность вашу к подвигом духовным, про­сла­вля­ем вас си­ми
достодолжными похвалы: Радуйтеся, яко люб­ве ра­ди Гос­по­да, ми­ра се­го княжение
и сла­ву остависте; радуйтеся, яко ино­чес­кое равноангельное жи­тие усерд­но
восприясте. Радуйтеся, совершеннаго терпения подвижницы; радуйтеся, вольныя ни­ще­ты
блаженнии стяжатели. Радуйтеся, преж­де кон­чи­ны вашея вся страс­ти умертвившии
воздержанием; радуйтеся, восприявшии свя­тую схиму в броню спа­се­ния. Радуйтеся,
багряницу княжескую на власяницу иноческую пременившии; радуйтеся, пос­том, бде­ни­ем
и не­пре­стан­ны­ми мо­лит­ва­ми Бо­гу доб­ре угодившии. Радуйтеся, боголюбезнаго
уединения взыскатели; радуйтеся, спасительнаго без­мол­вия любители. Радуйтеся,
сле­за­ми молитвенными орошаеми; радуйтеся, в сонме пре­по­доб­ных на Не­бе­си
прославленнии. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре и Февроние.

Кондак 8

Стран­ное и див­ное бе чу­до, ег­да ты, блаженне Петре, на кончине жи­во­та
тво­его, про­ше­ния ра­ди супружницы твоея, свя­тыя Февронии, исходом сво­им умедлил
еси, дондеже сконча она пелену церковную, ею сшиваему и вку­пе с то­бою к исходу
смертному приспе, и та­ко неразлучнии в жи­тии, неразлучнии в кончине явистеся,
и во един день и час свя­тыя ду­ши своя в ру­це Божии предасте, зо­ву­ще прис­но
живыми и мертвыми обладающему Вла­ды­це Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 8

Вси чудяхуся и славляху див­на­го во свя­тых Сво­их Бо­га, ег­да свя­тыя ваша
телеса, в разных гробех положенная, чу­дес­но обретошася лежаща в общей гробнице,
юже уготовасте се­бе, преподобнии, в соборней церк­ви гра­да Мурома, иде­же и
доныне неразлучно почиваете, чудотворцы святии, не­оскуд­ныя источающе ис­це­ле­ния
всем, с ве­рою при­бе­гаю­щим к вам и зовущим: Радуйтеся, союз люб­ве вашея до
гро­ба и за гробом вер­но сохраншии; радуйтеся, не токмо в жиз­ни, но и по смер­ти,
о Гос­по­де соединеннии. Радуйтеся, в супружестем благочестнем жи­тии вам
подражающим крепцыи помощницы; радуйтеся, теп­ло­тою люб­ве вашея и нас согревающии.
Радуйтеся, смер­тию временною прешедшии к жиз­ни вечней; радуйтеся, от Гос­по­да
не­тле­ни­ем и чу­де­сы прославленнии. Радуйтеся, яко па­мять ваша с похвалами
и успение со свя­ты­ми; радуйтеся, яко име­на ваша честна суть и благословенна
в оте­чест­ве вашем. Радуйтеся, Рос­сий­ския стра­ны удо­бре­ние благодатное; радуйтеся,
гра­да Мурома ог­раж­де­ние несокрушимое. Радуйтеся, о любящих и чту­щих вас
небеснии предстатели; радуйтеся, приснопросящии нам у Гос­по­да дары бла­гос­ти
Его. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре и Февроние.

Кондак 9

Вси Ангели и свя­тых лики радовахуся ра­дос­тию ве­лию, ег­да свя­тыя ду­ши
ваша достигоша веч­на­го в оби­те­лех райс­ких се­ле­ния, и Сам Тво­рец Ан­ге­лов
и Святейший свя­тых Царь Сла­вы Хрис­тос, без­смер­тия вен­цы увенча вас и да­ро­ва
вам бла­го­дать мо­ли­ти­ся Ему со дерз­но­ве­ни­ем многим о всех ищу­щих вашего
за­ступ­ле­ния, его­же не лишите и нас греш­ных, Петре и Февроние достохвальнии,
сми­рен­но­муд­рен­но воспевающих прославльшему вас Бо­гу хвалебную песнь: Алли­луиа.

Икос 9

Ветийство человеческое не довлеет к достойному прославлению див­на­го жи­тия
вашего, святии чудотворцы Петре и Февроние; кто бо исповесть вся мо­ле­ния и
пощения, бо­лез­ни и тру­ды ваша? кто изочтет вся слезы и воздыхания ваша яже к
Бо­гу? Оба­че мы лю­бо­вию к вам подвизаеми, дерзаем вос­пе­ва­ти вам сия малыя
и нехитростныя похвалы: Радуйтеся, бла­го­да­ти Свя­та­го Ду­ха избраннии сосуди;
радуйтеся, ра­дос­ти нам веч­ныя благоприятнии ходатаи. Радуйтеся, богобоязненных
супругов в бла­го­чес­тии утвер­жде­ние; радуйтеся, нарушителей супружескаго це­ло­муд­рия
и согласия гроз­ное об­ли­че­ние. Радуйтеся, гнев Бо­жий, праведно движимый на
нас, мо­лит­ва­ми вашими утоляющии; радуйтеся, о ми­ре всего ми­ра непрестанно
Гос­по­да умоляющии. Радуйтеся, на вра­ги ви­ди­мыя и невидимыя крепцыи нам
споборницы; радуйтеся, ангелонравнии человецы. Радуйтеся, пре­по­доб­ных и пра­вед­ных
сонаследницы; радуйтеся, Пре­свя­тыя Троицы вернии угодницы. Радуйтеся, блаженнии
обитатели гор­ня­го гра­да Иерусалима Не­бес­на­го; радуйтеся, со свя­ты­ми
торжествующии в скиниях райс­ких. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре
и Февроние.

Кондак 10

Спа­се­ние вечное унаследовавше богоблаженнии Петре и Февроние, душами вашими
в оби­те­лех горних неразлучно в Бо­зе пребываете, свя­ты­ми же мощами вашими в
хра­ме Божием нетленно вку­пе почиваете, и обильныя ис­це­ле­ния источаете, да
чу­де­сы вашими благодатно оза­ряе­ми, хвалебно взы­ва­ем Верховному Твор­цу чу­дес
Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 10

Сте­ну за­ступ­ле­ния, благоприятныя мо­лит­вы ваша к Бо­гу, обретше, святии
чудотворцы Петре и Февроние, благодарение Отцу Небесному усерд­но возсылаем за
вся благодеяния Его, вами всем нам обиль­но являемая, вам же, предстателям на­шим,
сицевое при­но­сим пе­ние: Радуйтеся, всесветлаго Царст­вия Хри­сто­ва наследницы;
радуйтеся, ангельских ликов собеседницы. Радуйтеся, Бо­га во сла­ве не­при­ступ­ней
созерцающии; радуйтеся, Трисияннаго Бо­же­ства таинницы. Радуйтеся, со свя­ты­ми
на Не­бе­си веч­но царствующии; радуйтеся, от горних вы­сот к земнородным милостивно
приникающии. Радуйтеся, крини благоуханнии не­бес­на­го прозябения; радуйтеся,
кипариси чудоточнии рая Иисусова. Радуйтеся, податели независтнии безмезднаго
врачевания; радуйтеся, совершители достохвальнии многих чу­дес. Радуйтеся,
благодеяний мно­жест­во нам источающии; радуйтеся, ми­лос­тию со­стра­да­ния вашего
всех объемлющии. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре и Февроние.

Кондак 11

Пе­ние молебное при­но­сим вам, угодницы Божии Петре и Февроние, и с лю­бо­вию
припадаем к раце свя­тых и многоцелебных мо­щей ваших, прославляя жи­тие ваше
бо­го­угод­ное и под­ви­ги многи. Мо­лим­ся вам усерд­но, чудотворцы святии,
помозите нам подражати вашим добродетелем, да возможем богоугодно пе­ти Со­зда­те­лю
на­ше­му: Алли­луиа.

Икос 11

Све­та не­бес­на­го ис­пол­нен бе соборный храм гра­да Мурома, ег­да бла­го­во­ле­ни­ем
Бо­жи­им свя­тыя мо­щи ваша Петре и Февроние, целы и благоуханны обретошася в
нем, и из недр зем­ных, яко со­кро­ви­ще драгоценное, изнесены быша, иде­же и
до ны­не почивают, ис­це­ле­ния не­оскуд­ныя источающе недужным и болящим. Се­го
ра­ди песненно во­пи­ем к вам: Радуйтеся, злато не­тлен­ное, в недрех зем­ных
обретенное; радуйтеся, бисери сияющии и благодатно просвещающии че­ло­ве­ков. Радуйтеся,
свя­тыя Пра­во­славныя Церк­ве по­хва­ло; радуйтеся, ере­сей и расколов об­ли­че­ние.
Радуйтеся, свети умнии, за­рею Свя­та­го Ду­ха облистающии; радуйтеся, ми­ра
благоухания Хри­сто­ва преисполненнии. Радуйтеся, облеченнии в ризу благодатного
не­тле­ния; радуйтеся, препоясаннии си­лою многих чу­дес. Радуйтеся, яко рака ваша
честная врачебница яви­ся недугом человеческим; радуйтеся, яко от нея всяк с ве­рою
приходяй дары це­леб­ныя при­ем­лет. Радуйтеся, светлостию чу­дес ваших мрак
душ на­ших озаряющии; радуйтеся, не­тле­ни­ем свя­тых мо­щей ваших зарю об­ща­го
всех воскресения нам показующии. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре
и Февроние.

Кондак 12

Бла­го­дать свы­ше вам дарованную, по­знав­ше, святии чудотворцы Петре и
Февроние, с благоговением и лю­бо­вию покланяемся нетленным и мно­го­це­леб­ным
мощем вашим и от них приемлем в не­ду­зех ис­це­ле­ние, в скор­бех уте­ше­ние,
в бе­дах бла­го­дат­ную по­мощь: тем­же и про­сла­вля­ем вас по до­стоя­нию, не­бес­ных
предстателей и заступников на­ших, вос­пе­ваю­ще хвалы и благодарения вами
благотворящему нам Вла­ды­це Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 12

Пою­ще многая и пре­слав­ная ваша чу­де­са, велицыи угодницы Божии Петре и
Февроние, убла­жа­ем вас, яко целителей, утешителей и помощников от Гос­по­да
нам дарованных, и молитвенно торжествуем свя­тую па­мять вашу, от люб­ве сер­деч­ныя
вос­пе­ваю­ще вам бла­го­дар­ствен­но и хвалебно: Радуйтеся, во благоухании свя­ты­ни
нетленно почивающии; радуйтеся, с ве­рою приходящих к раце мо­щей ваших благодатно
освящающии. Радуйтеся, при­зы­ваю­щих молитвенно честная име­на ваша скории услышатели;
радуйтеся, упо­ва­ние на вас по Бо­зе возлагающих дивнии помощницы. Радуйтеся,
известнии умилостивители Ца­ря Не­бес­на­го; радуйтеся, сильнии защитницы наши
от вра­гов не­ви­ди­мых. Радуйтеся, приснии всем нам ходатаи спа­се­ния; радуйтеся,
неотступнии хранители гра­да Мурома. Радуйтеся, кня­зей рос­сий­ских пречудная
доброто; радуйтеся, отечества вашего Бо­гом дарованнии покровители. Радуйтеся,
телес на­ших благодатнии целебницы; радуйтеся, о ду­шах на­ших усерднии ко Гос­по­ду
молитвенницы. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре и Февроние.

Кондак 13

О святии и преславнии чудотворцы, бла­го­вер­нии княже Петре и княгине Февроние!
Приимите милостивно сие похвальное пе­ние от нас не­до­стой­ных во уми­ле­нии
вам при­но­си­мое, и вашим пред­ста­тель­ством у Гос­по­да испросите нам утвер­жде­ние
в ве­ре и доб­рых де­лех, и из­бав­ле­ние от всех скор­бей и бо­лез­ней вре­мен­ных
и веч­ных, да спо­до­бим­ся вку­пе с вами и все­ми свя­ты­ми во Царст­вии Небеснем
пе­ти Пресвятей Тро­ице веч­но хвалебную песнь: Алли­луиа.

(Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­тем икос 1 и кондак 1)

Молит­ва пер­вая

О велицыи угодницы Божии и предивнии чудотворцы бла­го­вер­нии княже Петре и
княгине Февроние, гра­да Мурома предстатели и хранители, и о всех нас усерднии
ко Гос­по­ду молитвенницы! К вам при­бе­га­ем и вам мо­лим­ся с упованием креп­ким:
принесите за нас греш­ных свя­тыя мо­лит­вы ваша ко Гос­по­ду Бо­гу и испросите
нам у бла­гос­ти Его вся бла­го­по­треб­ная ду­шам и те­ле­сем на­шим: ве­ру праву,
на­деж­ду благу, лю­бовь нелицемерну, бла­го­чес­тие непоколебимое, в доб­рых де­лех
преуспеяние, ми­ра умирение, зем­ли пло­до­но­сие, воздуха благорастворение, ду­шам
и те­ле­сем здра­вие и вечное спа­се­ние. Исходатайствуйте у Ца­ря Не­бес­на­го:
вер­ных ра­бов Его, в скор­би и пе­ча­ли день и нощь во­пию­щих к Не­му, мно­го­бо­лез­ный
вопль да услы­шит и да из­ве­дет от по­ги­бе­ли жи­вот наш. Испросите Церк­ви
свя­тей и всей дер­жа­ве Рос­сий­стей мир, ти­ши­ну и благоустроение, и всем
нам жи­тие благополучное и добрую хри­сти­ан­скую кон­чи­ну. Оградите отечество
ваше, град Муром, и вся гра­ды Рос­сий­ския от вся­ка­го зла и вся правоверныя
лю­ди, к вам приходящия и мощем по­кла­няю­щия­ся, осените бла­го­дат­ным действом
благоприятных мо­литв ваших, и вся про­ше­ния их во бла­го исполните. Ей,
чудотворцы святии! Не презрите мо­литв на­ших, со уми­ле­нием вам возносимых,
но будите о нас приснии предстатели ко Гос­по­ду и сподобите нас по­мо­щию вашею
свя­тою спа­се­ние вечное получити и Царст­вие Не­бес­ное унаследовати; да
славословим не­из­ре­чен­ное человеколюбие От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, в
Тро­ице покланяемаго Бо­га, во ве­ки ве­ков. Аминь.

Мо­лит­ва вто­рая

О угодницы Божии, бла­го­вер­нии княже Петре и княгине Февроние, к вам при­бе­га­ем
и к вам со упованием креп­ким мо­лим­ся: вознесите о нас, греш­ных (име­на),
свя­тыя мо­лит­вы ваши ко Гос­по­ду Бо­гу и испросите у бла­гос­ти Его вся бла­го­по­треб­ная
ду­шам и те­ле­сем на­шим: ве­ру праву, на­деж­ду благу, лю­бовь нелицемерну,
бла­го­чес­тие непоколебимо, в доб­рых де­лех преуспеяние. И ходатайствуйте нам
у Ца­ря Не­бес­на­го жи­тие благополучное и добрую хри­сти­ан­скую кон­чи­ну.
Ей, чудотворцы святии! Не презрите мо­литв на­ших, но будите о нас приснии
предстателие ко Гос­по­ду, и сподобите нас по­мо­щию вашею спа­се­ние вечное
получити и Царст­вие Не­бес­ное унаследовати, да славословим не­из­ре­чен­ное
человеколюбие От­ца и Сы­на и Свя­та­го Ду­ха, в Тро­ице покланяемаго Бо­га во
ве­ки ве­ков.

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

Иконы Петра и Февронии

9
0
Сохранить
Поделиться: