Канон вторый святаго апостола Андрея Первозваннаго, глас первый

Песнь 1

Ирмос: Столпом огненным и облачным Израиля наставлей яко Бог, море разверже, колесницы же фараоновы глубиною покры, поим песнь победную, яко един прославися.

Тростию Евангелия из глубины лести изъемь, Андрее многопетый, ты уловил еси люди, яко обеща Христос, научивый тя человеки, яко рыбы, ловити.

Иже веры столп, седалище истинных догмат Христовых, Андрей Богодохновенный вся днесь призывает земныя концы празднество летное составити, стецемся убо, вси вернии.

Морскаго кита мрежами испытуя, художеством ловец мрежею Духа языки, племена и люди уловляеши Духом явственнее и вышнюю глубину, многочудне, яве открываеши нам.

Тайноградче Небесный, самовидче и риторе неизреченнаго познания Христова, приемый свыше Духа Святаго, глаголюща в языцех Седящаго, огнем разделяюща дарования, моли спастися нам.

Пребезначальныя Троицы Единице Пресущественней верою покланяюся, не разсецая Божества, есть бо Единовидна, Проста, Нераздельна, совокупляю же сию Существом, Лицы же верне разделяю.

Богородичен: Младенствует Бог из Девы и обновляет растлевшияся из Адама, разрушает же средостение и вражды преграждение плотию Своею, клятву благословляет праматернюю, из Пречистыя Матере прошед.

Песнь 3

Ирмос: Да утвердится сердце мое в воли Твоей, Христе Боже, иже над водами Небо утверждей второе и основавый на водах землю, Всесильне.

Словом призывающему,— гряди во след Мене,— Христу абие последова со Андреем и Кифа, родителя оставивше, и ладию, и мрежи, яко веры предусмотрителие.

Капища претворив в храмы Божия, всечестне, освятил еси в них сыны Крещения, яже благодать обнови водою и Духом.

Бисер многоценный таинственне миру предложил еси, в селе сердца твоего сокровенный, апостоле, егоже верою сокровищствоваша языцы обретшии.

Яко сокровище, Евангелие в руки приим, многопете, всю обогатил еси землю Божественныя проповеди, темже и память твою почитает со страдании твоими.

В Троице Едину Силу православне вси воспоим,— Безначальнаго, Несозданнаго Бога, Единосущнаго, Сопрестольнаго, Триипостаснаго, Трисолнечнаго,— Сию воспеваюше.

Богородичен: Всяка убо мати, чадо рождши, не ктому девствовати может, Ты же, рождши Христа, Дево Мати, пребыла еси, млекопитающи Жизнь нашу и чиста пребывши.

Седален, глас 8.

Идольская свирепства низложив, Спасовы страсти вожделев, Андрее блаженне, показался еси апостол, с небесе всем точа чудеса, и языков был еси, всеблаженне, учитель. Тем твою память достойно чтуще, в песнех славим и верно величаем, Господень апостоле, молися Христу Богу грехов оставление даровати празднующим любовию святую память твою.

Песнь 4

Ирмос: Духом провидя, пророче Аввакуме Словесе воплощение, проповедал еси, вопия: внегда приближитися летом, познаешися, внегда приити времени, покажешися. Слава силе Твоей, Господи.

Мрежи твоя поверг и взем Крест, путем последовал еси зовущему Христу и, мрежу Духа распростер, вместо рыб человеки ловиши. Слава давшему ти Духу.

Духа пламень языком приим, был еси, апостоле, Богоприятен муж, небесныя красоты обходя, и яже в тех умная познавая доброты, и нам открываяй сия.

Пустыню жаждущую напоил еси, мудре, Божественными словесы твоими и показал сию многоплодну, чада церковная плодоносящую проповеди семя. Слава давшему ти Духу.

Неизреченную твою доброту Андрей предувидев, Иисусе, сродника призва светле: Петре единокровне, обретохом Мессию, в законе и пророцех проповеданнаго, гряди, прилепимся истинно жизни.

Троицу во Единице воспоим, вернии, во Едином Божестве Отца, и Сына, и Духа Божественнаго, Существо Едино и Естество Нераздельне, Неразлучне, Нечастне: Един бо в Трех Лицех Бог.

Богородичен: Единаго от Троицы неизреченно во чреве заченши, родила еси нетленно яко Сына, и Троица убо прилога отнюд не возыме, и чиста, якоже бе и прежде рождества, цела, Богомати, пребывши.

Песнь 5

Ирмос: Озари наш ум, Боже, светом заповедей Твоих, и светлостию благодати Твоея, даруя нам, Блаже, Твоя милости, зане свет и мир повеления Твоя.

Вожделевый Креста, Христов учениче, получил еси крестом твоим Нетленное Царство, к немуже вся привлекл еси Крестом Боготаинники, наследство подаяй Богословом того.

Поискал еси Христа, истинно Живота, и, взыскав, первый обрел еси, обрет же, тайне приял еси, и прием Сего в самом давшем, и был еси сокровище жизни нетленныя.

Глаголы твоих Божественных гремений излияшася в мире и от краев до краев земли проидоша, окружиша бо, якоже колесо, и явишася твоя молния, яко глаголет Давид, вселенней.

Поминай нас, Христов учениче, совершающих твою память и чтущих мощи твоя, молися присно прилежно о пастве, еяже был еси изначала хранитель и спасение.

Отца и Сына и Духа — Бога, Нераздельную Троицу, Триипостасное Царство прославим согласно, вернии, безпрестанными Богословии, Сию верно песнословяще.

Богородичен: Родила еси Свет, не ведущи како, всесветлый свещниче Солнца светоносящая, и была еси невещественнаго Света новое приятелище, точащее всей земли Богознания зари.

Песнь 6

Ирмос: Пророка Иону подражая, вопию: живот мой, Блаже, свободи из тлии и спаси мя, Спасе мира, зовуща: слава Тебе.

Иже из Вифсаиды изводимый, нас праздновати созывает, торжество свое предложив нам изрядства борений своих.

Художеством рыбарь, верою же ученик, яко глубину испытуя сердца верных, удицу низпущает слова и уловляет нас.

Любве Христовы в сердцы твоем огнь обнося, учениче, вопиял еси языком: пламень ваш угасе, истинно явльшуся Христу.

Солию ум осоливше Христовою, яди ваша усладиша вам догматы небесныя и нетленныя сладости.

Отцу и Сыну и Духу Правому поклонимся, вернии,— Триипостасному Естеству Нераздельному,— вопиюще: слава в Троице Богу.

Богородичен: Благоволением Отца воплотися Сын, Духом Божиим во утробе Твоей, Чистая, и спасе прежний образ, Богородительнице, яве.

Кондак, глас 2

Мужества тезоименитаго Богоглагольника и Церкве возследователя верховнаго, Петрова сродника восхвалим, зане якоже древле сему и ныне нам воззва: приидите, обретохом Желаемаго.

Икос

Древле убо Давид востягает грешнаго, яко мене, поведати Божия благословне оправдания, обаче к вере учит паки и слезами множайшими изглагольствует: днесь бо глас Его аще услышите, сердец не ожесточите, яко некогда Израиль преогорчи. Наводит же прочее во псалме: Господеви вся земля воспойте, приидите, обретохом Желаемаго.

Песнь 7

Ирмос: Сущим в пещи отроком Твоим, Спасе, не прикоснуся, ниже стужи огнь. Тогда трие, яко единеми усты, пояху и благословляху, глаголюще: благословен Бог отец наших.

Всесвятаго Духа огнь, сошедый свыше, апостоле Христов, языки новы, имиже никогда же вещал еси мира концем, повеле тебе глаголати величия Его.

Преудивляет всяку мысль проповедь, юже вострубисте земли, таинницы Христовы и зрителе вышних, яко едини дванадесяте, тьмы земли просветисте.

Удивлена бысть, Владыко Христе, благодать Твоя в Богомудрых ученицех, яко малии и простцы суще, всю землю протекоша от конец ея даже до конец всех.

Кто научи тя тако глаголати, апостоле? Кто просвети твой ум, зрети ясно неприступныя славы зарю, возсиявшую истины свет в сердцах наших?

Троически воспоим, вернии, славяще Безначальнаго Отца и Сына и Духа Праваго,— Единственное Существо Едино,— Юже трегубо да воспоим: Свят, Свят, Свят еси во веки, аминь.

Богородичен: Яко от Троицы Единаго Тя, Христе, славим, яко из Девы воплотивыйся кроме вращения, человечески вся понесл еси, не отступив Естества Отеческаго, Иисусе, аще и соединился еси нам.

Песнь 8

Ирмос: На Синаи купину горящу неопальну сохраншаго и отроки посреде горящаго пламене избавльшаго, Бога пойте, благословите и превозносите Его во веки.

Художеством рыбарства из моря уловил еси рыбы, всемудре, ныне же верою человеки ловиши Христу от лести вражия, глубина бо бе лесть иногда, погружающая языки бурею неведения.

Умную жития неволненно преплыл еси глубину, апостоле, прелетев ветрилом Духа, верою Христовою. Темже и в пристанище жизни достигл еси, радуяся, во вся веки.

Умному Солнцу, на Древе зашедшу самовластною волею, иже Солнца светильник сразрешитися ищай заити во Христа, на древе повешен бысть крестнем Андрей великий, светило церковное.

О учениче и любимиче Христов и сочисленне апостолов Его! Егда на Престоле сядет Судия с вами дванадесятьми судити, яко обещание глаголет, будите тогда нам человеколюбия стена.

Трисветлую Единицу и Троицу Сопрестольную возславословим неразделяюще, соединяюще же Ю соестественно, яко Едино истинно Существо, соединенно в Лицех Трех несливаемо.

Богородичен: Суща от Троицы Единаго заченши, родила еси, воплощеннаго из Тебе и обновляющаго законы естества Рождеством Твоим, Чистая, Того о нас яко Бога присно молящи не престай, Богородице.

Песнь 9

Ирмос: Светоносный облак, в оньже всех Владыка, яко дождь с небесе на руно, сниде и воплотися нас ради, быв Человек, Безначальный, величаем вси яко Матерь Бога нашего Чистую.

Иже мрежу распрострый таинственнаго Боговидения и яко рыбы в ней уловивый добротами небесных разумений, моли, святе, Святую Троицу источити и нам очищение.

Благодарим языцы, тобою просвещшиися и от земли на Небеса тобою возведеннии, служения бо вражия отступльше, быхом сопричастницы святых Ангел, Господния же славы общницы.

Неизреченных самовидцы и служителие Слова, таинственноводцы и зрителие неизследных, снаследником и нам быти молитеся, апостоли, Христова царствия и причастником Божества Его.

Вязати и решити приемше от Христа власть, разрешите вся от уз многих прегрешений, егда приидет Христос и вси сядите дванадесять на престолех толицех судити вся племена Израилева.

Триипостасное Естество и Нераздельную Славу, в Божестве Едином певаемую, непрестанно на Небеси и на земли Троицу неразлучную прославим, с Сыном Отцу и Духу покланяющеся благочестно.

Богородичен: Под Твое благоутробие прибегающия верою и покланяющияся благочестно Сыну Твоему, Дево Богородительнице, Того яко Бога мира и Господа моли от тления и бед избавити и всяких напастей.

Светилен

Слово Пребезначальное обрет тя, всеблаженне, первозванна показа всех апостолов, Андрее приснопамятне, и, Сего стопам возследуя, показался еси путевождь заблуждших, к Небесному сия возводя Божественному шествию.

0
0
Сохранить
Поделиться: